Schweiz og Italien - lørdag den 20. juli 2002

Vi stod op – næsten med solen – og kl. 8 var vi igen på vej mod Danmark. I Schweiz kørte vi igennem samme lange tunnel (Gotthart) som på vej til Italien. Vi kørte langsomt og så en meget lang kø af biler. Far havde fundet et bjerg med en gletscher, som han gerne ville se og vi fandt en flot lille campingplads uden swimmingpool lige ved bjerget. Vi skyndte os at slå teltet op og kl. 14:40 sad vi i toget på vej op på bjerget Jungfraujoch. Det var meget spændende at se. Vi kørte langs store floder og så vandfald og køer på skinnerne. Midt ude på en mark stoppede toget, fordi der var nogle, der skulle af og besøge nogen. Det sidste stykke vej op på toppen af bjerget, kørte toget inde i bjerget. Vi stoppede et par gange for at se udsigten. Det var helt vildt. På toppen gik vi i sne og så på isfigurer, der var lavet inde i en gletscher. Vejret var flot, så udsigten fra bjerget var utrolig flot. Bjerget er over 4 km. høj og vi kunne komme op i næsten 3,5 km. højde. Så langt oppe er det sværere at trække vejret. Vi var trætte, da vi kørte ned med toget igen. I vores by spiste vi på restaurant. Lasse og jeg fik pommes frites med schnitzel og far og mor fik ostefondue. Mens vi spiste, kom der pludselig nogle køer gående inde midt i byen med blomster på hovedet og klokker om halsen. Mor mente, at det var et bryllup. Det var næsten mørkt, da vi gik tilbage til vores telt for at sove.